Superfoods ή αλλιώς υπερ-τροφές!

Ποια είναι η γνώμη σας για τις υπερ- τροφές ?..Τις χρησιμοποιείτε στην διατροφή σας?..Το κάνετε καθαρά και μόνο γιατί είναι πλέον στη μόδα ή γιατί σας προσφέρουν πραγματικά καλό στην υγεία και την καθημερινότητά σας?..Εγώ να σας πω την αλήθεια προσπαθώ όλο και περισσότερο να βρίσκω τρόπους να τα ενσωματώνω στα γεύματα μας, στις σαλάτες μας, στο επιδόρπιο ή στο πρωινό μας..Από τότε που απέκτησα την δική μου κουζίνα και έγινα η κυρία του σπιτικού μας με τον Δημήτρη, μου άρεσε να χαζεύω στα μαγαζάκια με μπαχαρικά και βότανα!Σιγά σιγά κατάφερα να έχουμε μία κομπλέ ”συλλογή” μπαχαρικών και βοτάνων. Στο ντουλάπι μας δεν θα βρεις απλά αλάτι, πιπέρι ρίγανη και τα συναφή..Θα βρεις και κιτρινόρυζα, και πιπερόριζα, και κάρδαμο και εστραγκόν, εχινάτσια..Στον ” μπακάλη” μας δε από την άλλη μεριά θα βρεις και αρκετά από τα λεγόμενα Superfoods!..Η νέα μου λατρεία που έγινε συνήθεια!
Με βοηθούν τόσο πολύ όσο δεν φανταζόμουν! Μου δίνουν ενέργεια, ενισχύουν την πνευματική μου ενέργεια αλλά και τη διάθεσή μου!Βοηθούν επίσης τον μεταβολισμό μου αλλά και το ανοσοποιητικό μου σύστημα!..Σήμερα θα σας μιλήσω για τα 4 πιο αγαπημένα μου είδη από τα Superfoods!


  • Ιπποφαές 
Ξέρατε ότι το φυτό αυτό το ανακάλυψε ο Μέγας Αλέξανδρος όταν παρατήρησε ότι τα αδύναμα άλογά του μόλις το έτρωγαν έπαιρναν αμέσως τα πάνω τους?..Η ιστορία του λοιπόν κρατάει από εκείνα τα χρόνια και φτάνει μέχρι σήμερα! Συνηθίζω να τρώω μισή χούφτα κάθε πρωί είτε σκέτα καθώς ετοιμάζω τον καφέ μου είτε ρίχνοντας τα μέσα στα δημητριακά μου με το γάλα!..Αν το προτιμήσεις ωμό να είσαι προετοιμασμένη καθώς είναι αρκετά όξινο, εκτός και αν είναι πολύ ώριμο. Είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, αμινοξέα, καροτενοειδή, βιταμίνη Ε και έχει αποδειχτεί πως τα θρεπτικά συστατικά του μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων, διαβήτη και ορισμένων μορφών καρκίνου!..
Σκέφτομαι εδώ  και μέρες να επιχειρήσω να φτιάξω μαρμελάδα αλλά και λικέρ! Μόλις το καταφέρω θα σου δείξω τι και πώς!

Hippophae L.
  • Chia
Τους σπόρους αυτούς του ανακάλυψα πριν από δύο χρόνια όταν η μαμά μου είχε ξεκινήσει να το χρησιμοποιεί ύστερα από παρότρυνση του οικογενειακού γιατρού μας. Είναι μία μαγική υπερτροφή και η σκούφια της κρατάει από την εποχή των Αζτέκων που ήταν αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής τους. Βοηθάει πολύ στη μείωση του βάρους μιας και οι σπόροι αυτοί διογκώνονται στο στομάχι μας και μας κάνουν να αισθανόμαστε περισσότερη ώρα χορτάτοι. Ενισχύουν τα επίπεδα ενέργειας και βελτιώνουν τα συμπτώματα του διαβήτη. Τη μητέρα μου τη βοήθησαν πολύ και τώρα που και εγώ μπαίνω σε ρυθμούς διατροφής βλέπω πως μία χούφτα την ημέρα με βοηθάει να μειώσω το αίσθημα της πείνας. Διάβασα, επίσης, πώς μία κουταλιά της σούπας περιέχει 5γρ. φυτικών ινών, 3 γρ. πρωτείνης, 2282 mg ωμέγα 3 και 752 mg ωμέγα-6  λιπαρά οξέα, 15 φορές περισσότερο μαγνήσιο από το μπρόκολο, 3 φορές περισσότερο σίδηρο από το σπανάκι, 6 φορές περισσότερο ασβέστιο από το γάλα και 2 φορές περισσότερο κάλλιο από τις μπανάνες!. .. Θέλετε κάτι παραπάνω?..
Εγώ συνηθίζω να ενισχύω τα μπισκότα μας με αυτό, το γιαούρτι μου αλλά και την κόκκινη σάλτσα μου!..
Chia
  • Σουσάμι
Είναι αγαπημένο μου συστατικό και το χρησιμοποιώ σε πολλές συνταγές μου!Στα τσουρέκια μου, στα ταχινοπιτάκια μου, στα νηστίσιμα κουλουράκια μου και σε πολλές πολλές συνταγές μου ακόμη. Λατρεύω το κουλούρι Θεσσαλονίκης, το οποίο αποτελεί απαραίτητο κολατσιό σε κάθε μεσογειακή διατροφή. Εκτός από τις βιταμίνες του, είναι από τα λίγα φυτά που περιέχει ιώδιο, άργυρο και ταντάλιο, βιταμίνη Ε, ασβέστιο, φώσφορο και σίδηρο. Διάβασα, επίσης, πώς βοηθά στην πρόληψη του καταρράκτη και επιβραδύνει τις ασθένειες Altzheimer και Parkinson, που θερίζουν στην εποχή μας. Βάλτε το στη ζωή σας γιατί συμβάλλει στη μακροζωία και στην ποιότητα ζωής.

Σησάμι
  • Cranberries
Νομίζω πώς τα κράνμπερις έχουν γίνει πολύ της μόδας πλέον! Είναι ο λεγόμενος κόκκινος θησαυρός και αποτελούν ασπίδα για διάφορες λοιμώξεις. Όπως και όλα τα υπόλοιπα berries, αφοπλίζει την εμφάνιση καρκινικών κυττάρων και εμποδίζει την ανάπτυξη των όγκων και των μεταστάσεων! Εμένα μου αρέσει να τα καταναλώνω είτε κρύβοντάς τα στα muffins μου, είτε στα μπισκότα που τρώνε τα πιτσιρίκια και τώρα τελευταία κάνω ένα smoothie από αυτά, μία εκτέλεση που ανακάλυψα πρόσφατα. Θα την μοιραστώ σύντομα μαζί σας!..

Και οι τέσσερις αυτές υπερ- τροφές πάνω κάτω έχουν τα ίδια θρεπτικά συστατικά στοιχεία και βοηθούν στις πιο επικίνδυνες ασθένειες που μας απασχολούν τις τελευταίες δεκαετίες. Είναι πολύ εύκολο να σου γίνουν τρόπος ζωής πηγαίνοντας απλά σε ένα μαγαζάκι που πουλάει βότανα, μπαχαρικά και superfoods, και αγοράζοντας μόλις λίγα γραμμάρια από το καθένα για αρχή! Εγώ τα έχω όμορφα φυλαγμένα σε βαζάκια στον ”μπακάλη” μου σε σημείο που πέφτω επάνω καθημερινά και έτσι δεν ξεχνάω να εμπλουτίζω όσο πιο συχνά μπορώ τα γεύματά μας !..
Υπερτροφές!
Αν είσαι και εσύ fan αυτών των υπερτροφών θα χαρώ να ανταλλάξουμε απόψεις και τρόπους κατανάλωσής τους!..
Θα ακολουθήσουν και άλλα superfoods που χρησιμοποιώ στην καθημερινότητά μας..
Είναι πολλά σε διαβεβαιώ!!!

Ως τότε σε μαμαδογλυκοφιλώ!


Evi Sachinidou

Είμαι η Εύη και σε καλωσορίζω στον ονειρόκηπό μου! Εδώ μοιράζομαι μαζί σου την καθημερινότητά μου, την ζωή με τα παιδιά, τα δικά μου μυστικά ομορφιάς, εύκολες και γρήγορες συνταγές,τα ταξίδια μου και κάποια Lazy nights με περίεργα Cocktails για συντροφιά! We are Family!

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.